Řetěz může prasknout při zkřížení řetězu nebo aplikování přílišné síly na pedály při řazení. Stává se to u více opotřebovaných nebo starších komponentů. Jeho opravu je pak nutné provést na cestě. Pro pomoc s opravou nebo výměnu řetězu se obraťte na náš cykloservis v Plzni, kde vám rádi pomůžeme.Pomůcky:
Nýtovač řetězu, spojku (KMC/SRAM) nebo spojovací čep (Shimano), kus drátu z výpletu nabo měrku na řetěz .
- Identifikování poškozeného článku
Řetěz nejčastěji praskne, když se destička vnějšího článku ohne ven a uvolní z čepu. Destičky mohou také prasknout, pojud dojde k velkému zahřátí řetězu.
- Shimano řetěz
Ke spojení Shimano řetězu budeme potřebovat vnější článek na jednom konci a vnitřní na druhém.
Poškozený článek nejprve odstraníme nýtovačem řetězu a poté řetěz sepneme pomocí měrky na řetěz nebo kousku drátu z výpletu zahnutého na obou koncích a spojíme články na koncích pomocí spojovacího čepu Shimano (pokud ho máme), případně čepu z poškozeného článku nebo spojky.
Řetěz může být nyní příliš krátký a bude ho třeba později vyměnit, ale obvykle to není nutné. Kontrolu provedeme přeřazením ne najvětší převodník a pastorek (viz kapitola JAK VYMĚNIT ŘETĚZ ).
- SRAM/KMC řetěz
Při spojování SRAM nebo KMC řetězu potřebujeme mít na obou spojovacích koncích vnitřní články (za předpokladu, že máme s sebou spojku řetězu).
Vložíme boky spojky do obou koncových článků a stlačíme je k sobě a tahem zamkneme čepy. Aby se plně zamkly, podržíme zadní kolo a zatlačíme na pedál.
Pokud jsme vyměnili pouze jeden poškozený článek, délka řetězu bude stejná. I když řetěz bude mít nyní dvě spojky, lze ho dál používat.