- Pravděpodobně žádný zámek na kolo není nepřekonatelný, zloději zabere jeho překonání jen více či méně času.
- Pořiďte raději dva levnější zámky odlišného provedení a výrobce, než jeden zámek dražší.
- Zamkněte zámek tak, aby byla klíčová dírka co nejhůře přístupná.
- Do těla U-zámku, lanka či řetězu zamkněte co nejvíce částí kol, nejlépe zadní kolo a rám, k nimž zamknete ještě kolo přední.
- Pogumovaný povrch nebo ochranný rukáv zamezí korozi a ochrání rám před poškozením.
- Čím menší je vnitřní průměr článků řetězu, tím méně prostoru pro páčení a více versatility a flexibility zámku.
- Lankové zámky jsou nejskladnější a nejlehčí, ale také nejsnadněji překonatelné. U-zámky, a zvláště pak řetězové zámky nejsou nejlehčí a nejskladnější, ale poskytují vyšší míru zabezpečení.
- U-zámek s vintřní délkou méně než 20cm a šířkou kolem 9cm stěží pojme rám a obě kola a nezamkne se na větší než bezprostřední vzdálenost k běžným, úzkým pouličním držákům kol.
- Čtvercový profil U-zámky přidá prostor potřebný pro uzamčení obou kol k rámu.
- Existují takzvané bokové zámky, které si cyklista omotá kolem pánve. Mohou být velmi kvalitní a odolné, ale těžké a je otázka, nakolik jde jejich ‘skladnost’ na vrub vlastního pohodlí a bezpečí.
- Skládací zámky jsou velmi variabilní, snadno se do nich zamkne rám i obě kola, jsou i skladné, ale jsou dražší a jejich překonání bývá snažší.
- Přídavná lanka na U-zámcích mají víceméně jen psychologickou funkci.
- Zámky s přídavnou podkovou, do níž se provleče hlavní účko zámku, poslouží k zamknutí obou kol a rámu, i když zámek samotný bude mít menší rozměry, a bude tudíž skladnější.
- Zámky s číselným kódem sice nevyžadují mít u sebe klíč, ale dají se take překonat bez klíče či planžety. Jejich mechanismus se také snadno zanese při jízdě.
- Dlouhé řetězové zámky či lankové zámky jsou dobré pro uzamykání více kol najendou či více částí kola.
ZÁMKY NA KOLO