- Převodníky a unačeč – rozebrat a promazat závity a hlavy šroubů převodníků vazelínou či středněpevnostním fixačním lepidlem na šrouby (Loctite 243). Na spojení unašeče a kliky (nejsou-li v kuse) je dobré použít speciální montážní pasty určené ke spojování lícovaných válcových součástí, jako je Loctite 609, na šrouby pak nízkopevnostní fixační lepidlo (Loctite 220).
- Pedály a kufry – demontáž, vyčištění a relubrikace závitů pedálů a klik; vyčištění a namazání kufrů a pedálů silikonovým sprejem nabo leštěnkou na bázi vosku.
- Hlava sedlovky a sedlo – rozebrání, vyčištění hlavy a lyžin sedlovky a aplikace tenké vrtsvy vazelíny, vyčištění a promazání ostatních částí – kolíbky sedla, šroubů. Kápnout olej do spojení lyžin se skořepinou sedla.
- Sedlovka – vyjmout sedlovku z rámu kola a pečlivě ji očistit, vyčistit vnitřek sedlové trubky rámu a aplikovat vazelínu popř. montážní pastu ke zvýšení tření určenou pro karbonové trubky (Fiber Grip), dlouhá sedlovka zasunutá hluboko do rámu s emůže pod zátěží hýbat v sedlové trubce.
- Bovdeny – zdrojem vrzání mohou být zejména kovové koncovky v dorazech rámu či drátové výplně bovdenu v koncovkách – nahrazení plastovými koncovkami, rovné zastřižení bovdenů, lubrikace uvnitř koncovek a dorazů.
- Dráty kola – nedostatečné napětí drátů výpletu – dotažení niplů a vycentrování, popř. olej aplikovaný do niplů, otvorů v ráfku či v místech křížení drátů.
- Hlavové složení – rozebrat, vyčistit všechny části, promazat. Případně demontovat misky a korunky vidlice a narazit po aplikaci středně až vysokopevnostního fixačního lepidla (Loctite 290).
- Řidítka – v místě, kde jsou upevněna k představci – vyčištění, namazání styčných ploch montážní pastou určenou ke zvýšení tření (jako je Ritchey liquid torque nebo Finish Line Fiber Grip pro karbonové části), lubrikace šroubů, správný utahovací moment. U starších alu či duralových řidítek aplikovat montážní pasty lícovaných válcových součástí (Loctite 609 apod.).
- Odpružené vidlice – uvolnění nohou vidlice či sloupku řízení v místě , kde ústí do korunky vidlice – aplikace speciálního upevnovače spojů určeného ke spojování lícovaných válcových součástí, jako je Loctite 640. Vrzání ale může být známka blížícího se konce životnosti vidlice.
- Náboje – rozebrání a promazání všech součástí. Vrzání může být způsobeno nedostatečným upnutím rychloupínáku kola, zejména levnějších upínáků s externí vačkou – správná instalace (viz návod) či nahrazení kvalitnějším upínákem s interní vačkou.
- Pastorky – nesprávná instalace (utažení) kazety – demontovat kazetu, lubrikovat vazelínou místa styku s ořechem volnoběžky, namontovat a dotáhnout správným utahovacím momentem.
- Patka měniče – demontáž patky a promazání styčných ploch s rámem, aplikace středněpevnostního fixačního lepidla na závity šroubů (Loctite 243).
- Zadní měnič – zdrojem vrzání mohou být přehazovačky SRAM s clutch systémem (omezuje pohyb ramínka a prověšování řětězu) při komprei zadního tlumiče – pomocí aplikátoru vmáčkneme vazelínu do otvoru v kleci horní kladky.
- Čepy zadního tlumiče – rozebrat oba čepy tlumiče, vyčistit všechny části a lubrikovat, zkontrolovat opotřebení ložisek.
- Rám –v místech spojů trubek a svarů zejména u starších ocelových rámů, zejm. dolní a sedlové rámové trubky – kápnout lněný olej dovnitř sedlové trubky.
- Středové složení – viz kapitola Jak odstranit zvuky ze středového složení kola.
JAK ODSTRANIT VRZÁNÍ NA KOLE