JAK SROVNAT BRZDOVÝ KOTOUČ NA KOLE

Brzdové kotouče se často deformují při nehodách, nárazem kamenů, větví stromů, při převážení autem či pouhým zahřátím při brždění. Pokud je kotouč ohnutý tak, že neprojde třmenem, pak jeho vycentrování již nebude možné.

Rovnání kotouče je nenáročná činnost, která může být zdlouhavá a náročná na trpělivost, pokud ji nechcete provádět sami, navštivte náš cykloservis v Plzni, kde vám rádi pomůžeme.

  1. Nástroj

Rovnání lze provádět speciálním klíčem, který je opatřen dvěma drážkami, mělčí na rovnání brzdné plochy kotouče a hlubší pro ramena kotouče a výraznější deformace. Alternativně lze použít francouzský klíč.

  1. Lokalizování deformace

Protáčíme kotouč třmenem a pohledem shora nebo zezadu do třmenu identifikujeme část, kde kotouč doléhá na destičku.

  1. Rovnání

Kotouč vysuneme ze třmenu a nasadíme klíč doprostřed ohnuté sekce kotouče, větší drážku při větším ohnutí, a páčíme opačným směrem než je kotouč ohnutý. Postup opakujeme, dokud nebude kotouč hladce procházet mezi destičkami.

Příliš deformovaný kotouč nebude nikdy úplně rovný jako kotouč nový, ale pokud nedrhne, bude funkční.