ZÁMKY NA KOLO

  1. Pravděpodobně žádný zámek na kolo není nepřekonatelný, zloději zabere jeho překonání jen více či méně času.
  2. Pořiďte raději dva levnější zámky odlišného provedení a výrobce, než jeden zámek dražší.
  3. Zamkněte zámek tak, aby byla klíčová dírka co nejhůře přístupná.
  4. Do těla U-zámku, lanka či řetězu zamkněte co nejvíce částí kol, nejlépe zadní kolo a rám, k nimž zamknete ještě kolo přední.
  5. Pogumovaný povrch nebo ochranný rukáv zamezí korozi a ochrání rám před poškozením.
  6. Čím menší je vnitřní průměr článků řetězu, tím méně prostoru pro páčení a více versatility a flexibility zámku.
  7. Lankové zámky jsou nejskladnější a nejlehčí, ale také nejsnadněji překonatelné. U-zámky, a zvláště pak řetězové zámky nejsou nejlehčí a nejskladnější, ale poskytují vyšší míru zabezpečení.
  8. U-zámek s vintřní délkou méně než 20cm a šířkou kolem 9cm stěží pojme rám a obě kola a nezamkne se na větší než bezprostřední vzdálenost k běžným, úzkým pouličním držákům kol.
  9. Čtvercový profil U-zámky přidá prostor potřebný pro uzamčení obou kol k rámu.
  10. Existují takzvané bokové zámky, které si cyklista omotá kolem pánve. Mohou být velmi kvalitní a odolné, ale těžké a je otázka, nakolik jde jejich ‘skladnost’ na vrub vlastního pohodlí a bezpečí.
  11. Skládací zámky jsou velmi variabilní, snadno se do nich zamkne rám i obě kola, jsou i skladné, ale jsou dražší a jejich překonání bývá snažší.
  12. Přídavná lanka na U-zámcích mají víceméně jen psychologickou funkci.
  13. Zámky s přídavnou podkovou, do níž se provleče hlavní účko zámku, poslouží k zamknutí obou kol a rámu, i když zámek samotný bude mít menší rozměry, a bude tudíž skladnější.
  14. Zámky s číselným kódem sice nevyžadují mít u sebe klíč, ale dají se take překonat bez klíče či planžety. Jejich mechanismus se také snadno zanese při jízdě.
  15. Dlouhé řetězové zámky či lankové zámky jsou dobré pro uzamykání více kol najendou či více částí kola.