JAK ODVZDUŠNIT BRZDY MAGURA NA KOLE

Hydraulické brzdy nevyžadují tak častou údržbu, jako mechanické kotoučové brzdy, ale jejich údržba je složitější a je k ní většinou potřeba speciálních nástrojů či sad na odvzdušnění, jejichž pořízení je nákladné. Vyplatí se obrátit se na specializovaný servis jízdních kol, jako je ten náš v Plzni.

Pro odvzdušnění hydraulických brzd od jiných výrobců viz JAK ODVZDUŠNIT SILNIČNÍ BRZDY SHIMANO, JAK ODVZDUŠNIT BRZDY SHIMANO/AVID/FORMULA/HAYES/HOPE / TEKTRO NA KOLE.

Postup:

  1. Jízdní kolo upneme do stojanu a sundáme kola.
  2. Při odvzdušňování předního třmenu natočíme kolo tak, aby byly upínací ouška svisle.
  3. Zatlačíme písty zpět do třmenu,
  4. Vyndáme destičky.
  5. Zajistíme písty klínem nebo 10mm imbusovým klíčem.
  6. Do injekční stříkačky natáhneme 25-30ml minerálního oleje, otočíme koncem nahoru a vytlačíme vzduch pomalým stalčením pístu.
  7. Vyšroubujeme odvzdušňovací šroub ze třmenu a zašroubujeme konec hadičky do odvzdušňovacího otvoru.
  8. T25 torxovým klíčem vyšroubujeme odvzdušňovací šroub z těla brzdové páky, vytáhneme píst z druhé stříkačky a nasuneme ji do otvoru v páce, případně osadíme láhev magura se speciální koncovkou k zachytávání oleje.
  9. Tlakem na píst stříkačky ve třmeni vtlačíme téměř celý obsah do systému, nevyprázdníme ji však úlně, abychom nevtlačili vzduch do systému. Sledujeme vzduchové bubliny unikající do zachytávací nádoby v páce.
  10. Povytáhneme píst stříkačky, čímž vytvoříme vakuum a uvolníme vzduchové bubliny uvnitř systému a částečně zmáčkneme a pustíme brzdovou páku, abychom vytlačili více vzduchu. Dáváme, pozor abychom nevyprázdnáli stříkačku v páce a nenasáli vzduch.
  11. Stlačíme píst stříkačky a protlačíme kapalinu zpět systémem do stříkačky v páce.
  12. Ještě jednou vytvoříme vakuum popotažením pístu, aniž bychom úplně vyprázdnili zachytávací nádobku.
  13. Odstraníme nádobku z odvzdušňovacího otvoru v páce. Ubrouskem zachytíme unikající kapalinu a zašroubujeme šroub.
  14. Vyšroubujem hadičku ze třmenu a instalujeme šroub.
  15. Otřeme třmen a páku a jejich okolí od tekutiny pomocí isopropylu.
  16. Vyjmeme blok ze třmenu, instalujeme destičky a zajišťovací šroub.

16.Nasadíme kolo a stlačením páky posuneme písty zpět ke kotouči.

  1. Otestujeme brzdy, jsou-li měkké postup opakujeme.