Seřídit řazení – váhavé řazení nebo přeskakování převodů může být způsobeno nedostatečným nebo nadměrným napětím lanka, korozí nebo znečištěním lanka v bovdenu, popřípadě ohnutou patkou zadního měniče. Viz JAK ODSTRANIT PROBLÉMY S ŘAZENÍM.
- Vyměnit sedlo za takové, které bude více vyhovovat anatomii našeho pozadí. Zejména ženy potřebují sedlo širší, dostatečně polstrované a jinak tvarované než ta na mužských verzích kol. Viz JAK ZVOLIT SEDLO JÍZDNÍHO KOLA.
- Nahradit plastové pedály kovovými se širší platformou nebo nášlapnými pedály. Viz JAK NAMONTOVAT SPD PEDÁLY.
- Nahraďte gripy měkčími, které lépe utlumí nárazy do rukou a usnadní úchop a ovládání kola, a ergonomicky tvarovanými, které uleví rukám při dlouhých jízdách. Viz JAK VYMĚNIT GRIPY.
- Tlak v pneumatikách by měl býct v mezích vyznačených na boku pneumatiky. Příliš tvrdá guma neumožní dostatečný záběr, příliš měkký plášť se skřípne mezi zemí a ráfke a způsobí defekt. Vzorek a tloušťka pláště by měla vyhovovat podmínkám, v nichž jezdíme.
- Chránič zadní vidlice zabrání jejímu poškození od řetězu, který u levnějších modelů měničů postrádá dostatečné napětí.
- Výška řidítek bývá u základních modelů horských kol příliš vysoko, což neumožňuje dobré ovládání kola. Viz JAK UPRAVIT VÝŠKU ŘIDÍTEK.
- Olejování řetězu zabrání předčasnému opotřebení převodů a reznutí řetězu. Viz JAK PEČOVAT O ŘETĚZ.
- Levnější modely rychloupínáků s externí vačkou je potřeba olejovat a více utahovat. Nejlépe je nahradit je kvalitnějšími s interní vačkou. Viz RYCHLOUPÍNÁKY.
- Pravidelné čištění a jemná lubrikace horních nohou vidlice předejde jejich předčasnému opotřebení způsobenému zachytováním špíny v těsnících kroužcích a zlepší její chod. Viz JAK SERVISOVAT TLUMIČE.
- Pravidelná údržba předejde selhání komponentů při jízdě daného jejich opotřebení. Viz OPOTŘEBENÍ PŘEVODŮ.