JAK VYLADIT LEVNĚJŠÍ HORSKÉ KOLO

Seřídit řazení – váhavé řazení nebo přeskakování převodů může být způsobeno nedostatečným nebo nadměrným napětím lanka, korozí nebo znečištěním lanka v bovdenu, popřípadě ohnutou patkou zadního měniče. Viz JAK ODSTRANIT PROBLÉMY S ŘAZENÍM.

  1. Vyměnit sedlo za takové, které bude více vyhovovat anatomii našeho pozadí. Zejména ženy potřebují sedlo širší, dostatečně polstrované a jinak tvarované než ta na mužských verzích kol. Viz JAK ZVOLIT SEDLO JÍZDNÍHO KOLA.
  2. Nahradit plastové pedály kovovými se širší platformou nebo nášlapnými pedály. Viz JAK NAMONTOVAT SPD PEDÁLY.
  3. Nahraďte gripy měkčími, které lépe utlumí nárazy do rukou a usnadní úchop a ovládání kola, a ergonomicky tvarovanými, které uleví rukám při dlouhých jízdách. Viz JAK VYMĚNIT GRIPY.
  4. Tlak v pneumatikách by měl býct v mezích vyznačených na boku pneumatiky. Příliš tvrdá guma neumožní dostatečný záběr, příliš měkký plášť se skřípne mezi zemí a ráfke a způsobí defekt. Vzorek a tloušťka pláště by měla vyhovovat podmínkám, v nichž jezdíme.
  5. Chránič zadní vidlice zabrání jejímu poškození od řetězu, který u levnějších modelů měničů postrádá dostatečné napětí.
  6. Výška řidítek bývá u základních modelů horských kol příliš vysoko, což neumožňuje dobré ovládání kola. Viz JAK UPRAVIT VÝŠKU ŘIDÍTEK.
  7. Olejování řetězu zabrání předčasnému opotřebení převodů a reznutí řetězu. Viz JAK PEČOVAT O ŘETĚZ.
  8. Levnější modely rychloupínáků s externí vačkou je potřeba olejovat a více utahovat. Nejlépe je nahradit je kvalitnějšími s interní vačkou. Viz RYCHLOUPÍNÁKY.
  9. Pravidelné čištění a jemná lubrikace horních nohou vidlice předejde jejich předčasnému opotřebení způsobenému zachytováním špíny v těsnících kroužcích a zlepší její chod. Viz JAK SERVISOVAT TLUMIČE.
  10. Pravidelná údržba předejde selhání komponentů při jízdě daného jejich opotřebení. Viz OPOTŘEBENÍ PŘEVODŮ.