Hydraulické brzdy nevyžadují tak častou údržbu, jako mechanické kotoučové brzdy, ale jejich údržba je složitější a je k ní většinou potřeba speciálních nástrojů či sad na odvzdušnění, jejichž pořízení je nákladné. Vyplatí se obrátit se na specializovaný servis jízdních kol, jako je ten náš v Plzni.
Pro odvzdušnění hydraulických brzd od jiných výrobců viz JAK ODVZDUŠNIT SILNIČNÍ BRZDY SHIMANO, JAK ODVZDUŠNIT BRZDY SHIMANO/AVID/FORMULA/HAYES/HOPE / TEKTRO NA KOLE.
Postup:
- Jízdní kolo upneme do stojanu a sundáme kola.
- Při odvzdušňování předního třmenu natočíme kolo tak, aby byly upínací ouška svisle.
- Zatlačíme písty zpět do třmenu,
- Vyndáme destičky.
- Zajistíme písty klínem nebo 10mm imbusovým klíčem.
- Do injekční stříkačky natáhneme 25-30ml minerálního oleje, otočíme koncem nahoru a vytlačíme vzduch pomalým stalčením pístu.
- Vyšroubujeme odvzdušňovací šroub ze třmenu a zašroubujeme konec hadičky do odvzdušňovacího otvoru.
- T25 torxovým klíčem vyšroubujeme odvzdušňovací šroub z těla brzdové páky, vytáhneme píst z druhé stříkačky a nasuneme ji do otvoru v páce, případně osadíme láhev magura se speciální koncovkou k zachytávání oleje.
- Tlakem na píst stříkačky ve třmeni vtlačíme téměř celý obsah do systému, nevyprázdníme ji však úlně, abychom nevtlačili vzduch do systému. Sledujeme vzduchové bubliny unikající do zachytávací nádoby v páce.
- Povytáhneme píst stříkačky, čímž vytvoříme vakuum a uvolníme vzduchové bubliny uvnitř systému a částečně zmáčkneme a pustíme brzdovou páku, abychom vytlačili více vzduchu. Dáváme, pozor abychom nevyprázdnáli stříkačku v páce a nenasáli vzduch.
- Stlačíme píst stříkačky a protlačíme kapalinu zpět systémem do stříkačky v páce.
- Ještě jednou vytvoříme vakuum popotažením pístu, aniž bychom úplně vyprázdnili zachytávací nádobku.
- Odstraníme nádobku z odvzdušňovacího otvoru v páce. Ubrouskem zachytíme unikající kapalinu a zašroubujeme šroub.
- Vyšroubujem hadičku ze třmenu a instalujeme šroub.
- Otřeme třmen a páku a jejich okolí od tekutiny pomocí isopropylu.
- Vyjmeme blok ze třmenu, instalujeme destičky a zajišťovací šroub.
16.Nasadíme kolo a stlačením páky posuneme písty zpět ke kotouči.
- Otestujeme brzdy, jsou-li měkké postup opakujeme.